Jak pracuje realitní makléř 21. století ?

A jak pracují ti, co se svými postupy zůstali ve století minulém? Co je potřeba udělat ke změně?

O tom všem jsem si dlouze povídala s realitním makléřem Martinem Tesárkem, který během pár let vybudoval úspěšné podnikání v oboru realitní činnosti na základě neotřelých a málo používaných postupů, které mu skvěle fungují a přinášejí pracovní výsledky.

V těchto týdnech Martin spouští svůj kurz MARKETING PRO MAKLÉŘE, ve kterém dává i ostatním v oboru možnost naučit se, jakým způsobem pracuje a zlepšit tak své podnikání a stát se soudobým makléřem, využívajícím prostředky 21. století.

cd416b5e34d37556b4a3dac244ace6aaUž jsem to v úvodu zmínila, ale přesto se tě Martine zeptám. Pro koho je kurz určen?

Kurz je určen pro každého realitního makléře, který se chce vzdělávat a chce se naučit získávat klienty a nemovitosti díky využití internetu a sociálních sítí.

Když říkám každého, myslím každého, napříč všemi realitními kancelářemi.

 

Můžeš podrobněji rozvést, v čem je jeho přínos? Co díky němu makléři získají?

Realitní makléř, který vstoupí do členské sekce Marketingu pro makléře, z ní vystoupí jako ostřílený marketér s vlastní webovou stránkou, bude umět svou webovou stránku ovládat, bude umět strategicky využívat sociální sítě, natáčet videa, psát hodnotný obsah, rozumět internetovému marketingu.

To vše pak bude mít za následek to, že k sobě začne přitahovat klienty, začne získávat nemovitosti díky internetu, dokáže se zbavit nepříjemného volání neznámým lidem a začne si vydělávat více peněz než doposud.

Stane se z něj nový makléř, Makléř 21. století, který jde s dnešní moderní dobou.

 

Co tě vlastně vedlo k tomu, že jsi kurz vytvořil? Proč kurz Marketing pro makléře vznikl?

Asi nejlépe to člověk pochopí, když si přečte můj realitní příběh.

Všechno to byla otázka určitého profesního vývoje a směřování.

Pokud bych to měl shrnout do pár vět, bylo to hlavně o tom, že mě za poslední rok kontaktovalo čím dál víc realitních makléřů, kteří mi pokládali různé otázky.

Jak a proč funguješ na internetu?

Proč natáčíš videa?

Jaké používáš kamery a mikrofony?

Co tím sleduješ?

Proč lidem dáváš rady?

Makléři mi byli dokonce ochotni za konzultace se mnou i platit. Jelikož tvořím obsah (píšu blog, natáčím videa – což skoro žádný makléř nedělá), začali mě v těchto aktivitách kopírovat.

373a0924d6d3b7f1a746050067542be9Později jsem na internetu nacházel víc a víc mých textů, které dotyční makléři lehce přepracovali a vydávali je za své vlastní myšlenky. Chvíli mě toto plagiátorství štvalo, ale pak jsem si uvědomil, že to co dělám, je pro některé makléře zajímavé, chtějí se ode mě učit, chtějí se mnou spolupracovat, jsou ochotni mi za informace, které je posunou dál a přinesou jim klienty a vydělají peníze i zaplatit. Proto vznikl vzdělávací kurz Marketing pro makléře.

Vím, že počet makléřů, kteří budou do kurzu moci vstoupit je omezený, z jakého důvodu?

Chci tím zachovat určitou exkluzivitu informací, které pouštím do světa. Pokud by mohl do kurzu vstoupit každý makléř a každý makléř se řídil tím, co ho budu učit, nedávalo by to pak smysl. Všichni makléři by dělali to samé.

I když vím, že praxe je jiná. 100 lidí si koupí kurz, bude se vzdělávat, ale jen hrstka těch “nejakčnějších” udělá ve své práci potřebné změny a začne nové zkušenosti aplikovat v praxi.

Proč zrovna 100? Podle dostupných informací, které jsem získal, je v České republice a na Slovensku kolem 20 000 lidí, kteří podnikají v realitách a číslo 100 je tak pouhé 0,5%.

Jen 0,5% makléřů, bude mít možnost získat tyto informace.

 

Jak dlouho ty sám aplikuješ postupy, které v kurzu zveřejňuješ?

Strategii, kterou popisuji ve druhém videu, se snažím praktikovat od začátku mého působení v realitách, od roku 2010. Samozřejmě pořád ji vylepšuji – na začátku jsem neměl tolik informací a nástrojů a ne všechno mi fungovalo.

Práce realitního makléře je o neustálém vzdělávání se. Trh se neustále mění, mění se i technologie, uvažování kupujících a prodávajících.

maklerdavid.czCo se týká videomarketingu, první video jsem natočil v roce 2012 a stále v tom pokračuji, protože pokud makléř natočí video a ví, jak udělat poutavý obsah a jak video dostat mezi správné lidi, tak je to jeden z nejlepších prodejních nástrojů, který je navíc v dnešní době dostupný zcela zdarma! Jen vědět jak na to…

 

Můžeš se podělit, jakých výsledků dosahuješ ty coby realitní makléř používáním postupů, které v kurzu učíš?

Moje výsledky?

Spousta makléřů bude chtít slyšet cinkání mincí a přesná čísla. Já ale své výsledky vnímám z více stránek :

  1. výsledky v podobě vydělaných peněz
  2. výsledky nehmotné – můj osobní rozvoj, nové zkušenosti, objevení nových možností a příležitostí, noví zajímaví lidé, se kterými mohu komunikovat, založení vlastní společnosti
  3. a především, dělám práci způsobem, který mě baví a je mi blízký. Díky tomu co v kurzu makléře učím, jsem se mohl po relativně krátké době osvobodit od monitoringu – volání neznámým lidem (volat neznámým lidem a nabízet jim své služby mi vždy hodně vadilo – a určitě nejsem sám) a začal jsem získávat klienty díky internetu.

Pokud chce někdo slyšet finanční částky, tak v roce 2013 jsem díky zákazníkům, které jsem získal z internetu, vydělal kolem 750 000 Kč + přibližně stejnou částku od klientů, které jsem měl na základě doporučení.

Ještě podotýkám, že jsem neinvestoval jedinou korunu do reklamy na internetu, všechno se to děje přirozeně, zdarma, ale cíleně a systematicky – i o tom je Marketing pro makléře.

Myslím, že to není špatné číslo- vzhledem k tomu, že jsem ještě před 4 roky studoval Fakultu tělovýchovy a sportu a o podnikání, realitách a internetovém marketingu jsem neměl ani tušení…

Martine, zajímalo by mě, co ti profese realitního makléře dává a co tě na ní nejvíc baví?

To je pro mě hrozně široká otázka. Před chvílí jsem se vrátil z večeře s kamarádkou a ptala se mě na to samé. Mluvil jsem o tom asi hodinu a pořád cítím, že jsem ji neřekl vše (teď si říkám, jestli mě bude chtít ještě někdy vidět 🙂 ).

Když jsem v realitách začínal, bylo to o penězích. Přiznávám. Chtěl jsem podnikat a vydělávat velké peníze.

Postupně jsem se to naučil a začal jsem si vydělávat zajímavé peníze, někdy i velké.

 A myslíš, že jsem chtěl víc?

 Lepší auto? Lepší byt? Dům? Dovolenou? Loď? Maledivy? Vlastní ostrov? Vesmírnou raketu? Být pánem zeměkoule?

monitoringMusím se smát lidem, jejichž životním cílem a posláním je hromadění majetku a vydělávání stále více peněz.

Pro mě to není o penězích, ale o zkušenostech, které mi tato práce dává, o lidech, které díky své práci poznám. Je mi 25 let a myslím, že jsem stále ve věku, kdy by pro mě měly znamenat víc zkušenosti, než vydělané peníze.

Tato práce je pro mě také o nacházení nových zajímavých příležitostí.

O zdokonalování a zkvalitňování svých služeb, které lidem nabízím.

Možná taky trochu o nápravě našeho povolání, které lidé hází do jednoho pytle s amatéry, se zloději, podvodníky a chamtivci.

O budování nových vztahů o spojování různých lidí, o pomoci lidem.

O poznávání krásných i zdevastovaných nemovitostí.

O učení se řešit problémy, které jsou spjaté s vlastnictvím nemovitosti.

O sdílení toho co ve své práci dělám, ať už pro klienty, nebo teď i pro makléře v Marketingu pro makléře.

Moc to do světa nešířím, ale ani se netajím s tím, že jsem silně věřící člověk, proto svou práci vnímám i jako určité poslání.

Jsem vděčný za to, že se mi aktuálně daří, že můžu tuto práci vykonávat a tak mám pocit, že musím i já někomu něco předat, někomu pomoct.

Pamatuji si, jak těžké byly moje realitní začátky – nedostal jsem nic zadarmo, musel jsem si vše vydřít, naučit se, zjistit, najít, vyzkoušet.

logo na bilem podkladuProto vnímám Marketing pro makléře jako určitou pomoc ode mě makléřům, kteří také cítí svou práci jako poslání a chtějí se posunout dál – zbavit se volání neznámým lidem, využívat internet, vydělat víc peněz.

Ano, před chvílí jsem mluvil, že o penězích to není. Ale pokud si makléř nevydělá určité peníze, s „makléřinou“ brzo skončí a je jedno, že to byl ten nejsnaživější, nejchytřejší, nejférovější a nejpravdomluvnější makléř, který se kdy narodil. Pokud si nevydělá peníze, skončí a zůstanou tu jen ti, co lžou, nejednají solidně, v zájmu klienta, podvádí, ale… díky svým trikům na úkor klientů vydělávají peníze a přežívají.

Proto cítím potřebu naučit solidní a férové realitní makléře, využívat internet, zviditelňovat se, dát o sobě vědět – jak dobří jsou, vykřičet to do světa a lidé si je najdou a dají jim práci!

 Jak jsem řekl na začátku, je to poslání, je to droga, je to moje práce a je to zábava, je to můj současný život.

A jak to bude dál? Jaká je tvá pracovní vize pro příštích pár let? 

Nějak o tom nepřemýšlím. Každý týden nacházím ve své práci nové výzvy a nové příležitosti, pomáhám prodávajícím, pomáhám i kupujícím a pomáhám i realitním makléřům.

Dokud budu mít možnost tuto práci dělat, budu v tom s radostí pokračovat, ale kdo ví, kam mě vítr zavane v příštích letech…..

 autor článku: Monika Kořínková

 

Napište komentář

* Povinné údaje